Požární automobil Aussie Wildfire 9•6 je určený k hašení požárů v buši a lesním porostu v Austrálii.
CAS 30 – T815-7 6×6.1R se svojí koncepcí řadí mezi cisterny pro zásah vodou nebo pěnou. Jedná se o speciální vozidlo určené pro provoz na pozemních komunikacích, mimo zpevněné komunikace a do těžkého terénu při hašení požárů v buši a lesním porostu.

Automobil je postaven na třínápravovém podvozku TATRA T815-732R33 s připojitelným pohonem přední nápravy a rozvorem 4090 mm + 1660 mm. Na přední i na zadních nápravách je jednoduchá montáž. Kabina osádky umožňuje přepravu tříčlenné posádky.
Požární automobil je vybaven odstředivým čerpadlem, nádrží na vodu a pěnidlo.
Karosérie vozidla se skládá z kabiny řidiče, která je součástí podvozku a účelové nástavby hasicího zařízení, která je rozdělena na:
– přední plošinku pro dva hasiče,
– nádrž na vodu a pěnidlo,
– zadní skříň pro požární příslušenství a čerpací zařízení.
Kabina řidiče je celokovová, dvoudveřová, sklopná s rovnými čelními skly. V kabině jsou dvě sedadla pro osádku a sedadlo řidiče, všechna sedadla jsou vybavena samonavíjecím 3-bodovým bezpečnostním pásem. Před palubní deskou jsou umístěny dvě lampičky na čtení map. Na kabině řidiče je umístěna světelná rampa s modrými a červenými světly a se sirénou s možností volby tónu „WAIL“, „YELP“, „HI-LO“ a s reproduktorem pro hlášení. Ovládací skříňka světelné rampy je umístěna na palubní desce v kabině řidiče.
V kabině řidiče v prostoru nad čelním sklem a bočními okny jsou umístěny vnitřní ochranné rolety, které po rozbalení slouží k ochraně posádky před sálavým teplem z okolního požáru.
Účelová nástavba
Přední plošinka, která je mezi kabinou řidiče a vodní nádrží, umožňuje činnost dvou hasičů při zásahu i během jízdy vozidla. Kostra plošinky je sešroubovaná z hliníkových profilů a oplechována hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Celý popis zde
TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozměry vozidla
|
|
Délka |
9 440 mm |
Šířka |
2 500 mm |
Výška při pohotovostní hmotnosti |
2 780 mm |
Světlá výška pod nápravou |
360 mm |
Hmotnosti vozidla
|
|
Provozní |
14 700 kg |
Celková |
24 000 kg |
PODVOZEK
Typ |
TATRA T815-732R33 6×6.1R |
Typ motoru |
naftový, přeplňovaný, s přímým vstřikem paliva, chlazený vzduchem |
Výkon motoru |
325 kW/1 800 min-1 |
Motor splňuje emisní normu EURO5 |
Náhon |
6×6 s připojitelným pohonem přední nápravy |
Převodovka |
6-ti stupňová, plně automatická s hydrodynamickým měničem |
Brzdový systém |
4 na sobě nezávislé systémy s ABS |
Napětí elektrického systému |
24 V (2 akumulátory 12 V / 170 Ah) |
Objem palivové nádrže |
(nafta / AdBlue) 320 l / 67 l |
Maximální rychlost vozidla |
100 km/h |
KABINA
Typ |
jednoprostorová, sklopná, dvoudvéřová |
Počet míst k sezení |
1 + 2 |
NÁSTAVBA
Materiál |
rám vyroben z hliníkových profilů a polepen hliníkovým plechem |
NÁDRŽE
Hlavní nádrž na vodu |
6 600 l |
Přídavná nádrž na vodu |
1 500 l |
Nádrž na sebeochranu |
700 l |
Nádrž na pěnidlo |
2x 100 l |
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Nízkotlak
|
|
Jmenovitý průtok vody |
3 000 l/min |
Jmenovitý pracovní tlak |
1,0 MPa |
Jmenovitá sací výška |
3,0 m |
Vysokotlak
|
|
Jmenovitý průtok vody |
400 l/min |
Jmenovitý pracovní tlak |
4,0 MPa |
PRŮTOKOVÝ NAVIJÁK
Rozměry hadice |
DN 25/60 m |
Proudnice |
Jet Protek 360 |
Nastavitelný průtok |
19 – 37 – 90 – 150 l/min |
Jmenovitý tlak |
4,0 MPa |
LAFETOVÉ PROUDNICE PLOŠINY
Typ lafety |
Pok Snake |
Typ proudnice |
Jet Protek 366 |
RUČNÍ PROUDNICE PLOŠINY
Typ proudnice |
Jet Protek 360 (vysokotlaká) |
Typ hadice |
Elaflex TW25 |
NÁRAZNÍKOVÁ PROUDNICE
Typ proudnice |
Sidewinder 8494-01 |
Ovládání |
dálkové |
SEBEOCHRANNÝ SYSTÉM
Typ čerpadla |
Sigmet ECC24/40 |
Typ trysek |
PLH 7,5, sprinkler minimax, MX-FU |
LANOVÝ NAVIJÁK
Typ navijáku |
elektrický Ramsey |
Tažná síla |
50,7 kN |
Technické změny vyhrazeny. 03/2016
(7045.20)